keskiviikkona, tammikuuta 25, 2006

Ikuisuusprojektit

Mulla on viisi jo ties kuinka pitkään kesken ollutta käsityöaiheista projektia:

1. Vaaleanpunainen setti vauvalle. Housut ja kypärämyssy on valmiina, mutta puolessa välissä paitaa loppui into:



2. Keltavihreä puuvillanuttu vauvalle. Osat on siis näköjään jo valmiina ja osittain ommeltu kiinni, mutta koska inhoan päättelyä yli kaiken, tämäkin on jäänyt kesken:



3. Raidallinen paita vauvalle. Mulla ei ole omaa vauvaa, vaikka julmetusta vauvanvaatemäärästä voisi kuvitellakin. Minä olen ainoastaan kärsimätön ja valmista pitää tulla nopeasti tai kyllästyn. Tässä ainaoikein-paidassa innostus on loppunut siinä vaiheessa, kun etu- ja takakappale on olleet valmiina ja yhteen ommeltuina. Hihat puuttuvat siis vielä. Eikä tämä edes enää kiinnosta mua ollenkaan, koska olen valinnut keinokuitulankaa, joka on inhottavan hiostavaa kesällä ja kylmää talvella. Miksi sitä on pitänyt edes mennä ostamaan?



4. Huivi Jussi-langasta. Tämäkin lähtee mitä todennäköisimmin purkuun, koska a) en tarvitse tämän väristä huivia ja b) Jussi-lanka on sen verran kutittavaa, että käyttämättä jäisi kuitenkin. Eiköhän nämäkin langat kulu villasukkiin.



5. Musta puuvillahuivi. Tämän teko on hidasta ja koska olen valinnut niinkin haastavan kuvion kuin perusruutuvirkkauksen, en jaksaisi enää luoda ajatustakaan tämmöiseen. Taidan purkaa tämän ja neuloa kaksinkertaisella ja paksuilla puikoilla sellaisen huivin, joka a) valmistuu nopeasti ja b) on ehkä enemmän mun mieleen.